Gå til sidens indhold
 

Citybranding i Aarhus

På siderne her kan du læse om vores tilgang til branding, de aarhusianske kerneværdier, vores aktiviteter, samt finde kontaktinfo på city brand teamet i Aarhus kommune.

Aarhus er i en positiv udvikling, aktiviteten i byen er høj, mange af os er stolte af at være aarhusianere og byen har generelt et positivt omdømme. Det er et rigtigt godt udgangspunkt for branding af en by. De nye store udviklingsprojekter som Aarhus Ø og helhedsplan Gellerup, attraktioner i verdensklasse som Aros, Moesgaard og dokk1 og titlen som europæisk kulturhovedstad i 2017 er med til at rykke Aarhus ind i en ny æra.

 

Siden 2010 har Aarhus gennemgået 3 store identitetsprocesser, udviklingen af citybrandet ”Aarhus. Danish for progress” i 2011, kulturhovedstadstemaet ”Rethink” fra samme år og senest Aarhus-fortællingen, som byrådet formulerede i 2014. Alle tre fortællinger identificerer de samme kerneværdier for Aarhus og under-støtter derfor det samlede Aarhus brand. Derfor tager vi fortsat udgangspunkt i de brandingværdier der blev identificeret i 2011 og vil i de kommende år arbejde videre med en samlet grundfortælling.

 
 

Opdateret: 08.2.2017

Afdeling: Borgmesterens Afdeling

Send kommentar: Kommunikation

Telefon: 89 40 22 15

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code